Fremdrift i TIF med Atea

NKS110 og Atea AS har siden partneravtalen ble inngått i juli, samarbeidet om å designe en løsning som dekker det sammensatte behovet for en ny teknisk infrastruktur.

110-sentralen i Oslo, Oslo Brann- og redningsetat

NKS 110 har et komplekst behov for ny teknisk infrastruktur. Grunnet den ekstremt lange leveringstider på IT-komponenter ble det tidlig i samarbeidet med Atea iverksatt en bestilling på sentrale komponenter, som ble identifisert som essensiell for å beholde fremgangen i OHV prosjektet. Partneravtalen med Atea har allerede nå vist seg å være veldig gunstig.

– Atea er en av få som kan bistå innen de fleste IT disipliner. Det er ingen tvil om at vi har fått en partner som kan dekke alle våre IT-behov, forteller daglig leder Trond Brenden fra NKS110.

 

Lokal involvering

En del av omstillingsprosessen til ny teknisk infrastruktur er kartlegging, opplæring og montering av nytt utstyr. Kartleggingen vil avdekke status på lokale forhold, som tilgjengelig plass på tekniskrom, utstyrsbehov, strømtilførsel og rack-plass. Dette temaet skal utarbeides videre i den tekniske delen av prosessen.

Atea vil tilby opplæring på forskjellige nivåer slik at personellet på de ulike sentralene kan få «drifts kompetanse» på deler av løsningen. Dette vil lages som en pakkeløsning for både 110-sentralene og Brann Driftsorganisasjon (BDO).